Tuesday, February 5, 2013

DE CE CITESC?!



   

Cartea e un stravechi “blog”. Cititul e o deprindere sanatoasa. E o formă de comunicare, invatare, dezvoltare spirituala. Pe net gasiti maximum 10% din ce s-a scris pana acum. Restul de 90% e in biblioteci, muzee şi librarii. Cartea inseamna informatie. (Informaţia însemnă Putere – Alvin Toefler), si nu numai.

Intrebarea “De ce citesc carti?” nu mi se pare grava, ci mai degrabă definitorie pentru un sistem cretin, care, cica, formeaza oameni....

Întrebarea “Ce carti ai mai citit?” era, cred, mai complexa şi mai vrednică, aşa, ca mesaj intelectual. Pe mine m-ar fi bucurat si chiar as avea ceva de spus.

De ce citesc, de ce le ador, sincer, nu pot explica in cuvinte, nu este doar acel sentiment de plenitudine de fiecare data cand citesc...

Citesc ca sa nu aud discutiile stupide din autobuz,ca sa uit de grijile cotidiene,ca sa ma relaxez. Citesc ca sa evadez intr-o lume noua,necunoscuta,unde orice se poate intampla,unde traiesc,iubesc si plang odata cu personajul principal .Citesc pentru a invata mai multe despre orice legat de viata asta. Citesc ca sa descopar alte culturi,ca sa imi inving temerile,sa-mi valorific,descopar,cunosc aptitudinile. Citesc pentru simplu fapt ca cartile sunt mult mai interesante ca majoritatea oamenilor. Citesc carti,cumpar carti,ador cartile. Le miros paginile parfumate de povesti, le ating, le iubesc, le ingrijesc,am mare grija de ele. Ele sunt copii mei!






1 comment: